dilluns, 19 d’octubre del 2009

Conclusions sobre la PAC1


He trobat força interessant l’elaboració d’aquesta PAC tant pel que a nivell de continguts que s’han tractat, així com les metodologies que hem hagut de fer servir per l’elaboració de la mateixa.

D’una banda a nivell de continguts m’ha servit per a pensar sobre una sèrie de conceptes que ens envolten, que ens són quotidians perquè els tenim molt integrats en el nostre dia a dia, però que potser no m’havia parat a pensar-hi mai, com són les interrelacions que s’estableixen entre la Ciència, la Tecnologia i la Societat. El descobriment dels corrents C-T-S que relacionen aquests tres conceptes m’ha servit per redissenyar amb arguments aquelles idees que de vegades et planteges sobre aquests temes però per les que no te’ns una base teòrica.
Estem immersos en una societat en què la tecnologia ens proporciona unes eines per evolucionar, per gestionar millor els recursos, per millorar i optimitzar els resultats de les feines a tots els nivells, etc., però això no ens pot fer perdre de vista que malgrat tots aquest beneficis, la contrapartida és que no tothom pot disposar d’aquest recursos tecnològics. No per això no han d’existir, ni s’ha d’aturar el món, però si és important entendre la importància d’aquest fet i contribuir dins de les nostres possibilitats en pal·liar aquestes diferències.

He trobat molt interessant l’explicació sobre els mites que genera l’aplicació de la tecnologia, tant a nivell general (social) com a nivell educatiu, crec que hi ha molt a dir i molt a reflexionar sobre el que això implica. Sovint veiem com s’actua en nom del progrés i de la ciència i potser cal ser més reflexius davant certes actuacions, per les implicacions que això suposa. No cal dir que els avenços tecnològics són beneficiosos en molts casos, i que el progrés social i econòmic es deu en part a aquests avenços, però no hem de perdre de vista el model de societat que volem. Tot centrant-nos més en el sector educatiu, que és en el que ens movem, cal tenir present les actuacions que fem i el que aquestes impliquen, pel que fa a les aplicacions de la tecnologia en els processos d’ensenyament - aprenentatge.

La Tecnologia Educativa representa un nou concepte, una nova eina per planificar el disseny i desenvolupament, la selecció i utilització dels recursos tecnològics aplicats als entorns educatius.

A nivell de eines tecnològiques i metodologies utilitzades en aquesta PAC:

- Creació d’un blog: no n’havia fet mai cap, i ho he trobat força interessant. Crec que és una bona eina de difusió d’informació i coneixements i a més amés amb aplicacions concretes, de fet tenim la proposta de fer un blog de l’Escola on treballo per tal de donar-nos a conèixer dins de les xarxes socials.
- Creació de mapes conceptuals amb el c-map: és una eina força útil ja que et permet posar les idees per escrit i anar construint els coneixements, organitzant, interrelacionant i fixant els continguts, alhora que vas reflexionant i analitzant tot plegat. Però no és fàcil d’utilitzar, ja que a mi m’ha costat molt de plasmar en el paper de manera clara i entenedora els conceptes i les connexions que tenia al cap. Suposo a mida que vagi agafant pràctica aniran sortint millor.
- Debat “online”: malgrat els debats que havia fet fins ara a d’altres assignatures no m’havien semblat gaire útils, haig de reconèixer que aquest m’ha “enganxat”. La metodologia utilitzada per al debat (crear fils argumentals), així com les instruccions de com fer les intervencions (tot i que em vaig espantar al principi en veure el manual d’instruccions), crec que són molt útils. El debat (al menys parlo pels dos on vaig participar) eren còmodes de seguir, fàcils de participar i en cap cas es va perdre la finalitat que perseguien.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada